ishiwgao Geweldige vraag, zeker geen aanstoot, dit is een open discussie waar alles wat relevant is aan bod komt.
Ik ben echt gek op rotskruipen. Het is superleuk. Zeer technisch rijden, dat langzaam gaat, dus voor het grootste deel is er weinig risico op letsel, terwijl de adrenaline toch op peil blijft. Ik had een 1989 Toyota 4runner met vaste as, sperdifferentiëlen met lagere versnellingen, chromoly assen en 39" banden. Het is erg leuk om een ​​camping/wheeling weekend te hebben waarbij je in principe op paden rijdt, bier drinkt, eet en de hele dag en nacht onzin praat.
Een deel van het offroaden met decennia oude, versleten en verwaarloosde trucks is dat ze zo goed als altijd op het punt staan ​​om kapot te gaan om veel redenen. Ik denk dat een elektromotor en batterijen, nadat er een paar bugs zijn verholpen, aanzienlijk betrouwbaarder zullen zijn dan de oude Toyota ICE en ondersteunende systemen. Meer tijd plezier hebben, minder tijd kapot in de paar weekenden per jaar die we samen hebben.
Rotskruipen in het bijzonder is ook zeer geschikt voor elektrische aandrijving, waarbij een laag koppel gewenst is boven een aanhoudende hoge output. Je kunt de hele dag plezier hebben in een rock crawler en nooit verder komen dan een straal van 5 mijl van het kamp of meer dan 20 mph.
Dus ik praat/droom er al jaren over, en heb begin dit jaar eindelijk mijn motor oververhit en het is de reparatie niet waard. Veel gedachten/onderzoek, inclusief begeleiding van deze site, plus budgetbeperkingen brachten me naar de Leaf-componenten. Een rijdende Leaf kon worden verkregen in de ~ $ 3500 range, wat een motor en batterijen zou opleveren. Thunderstuck heeft de Leaf VCU voor $ 500, en ik wist dat er meer componenten te kopen zouden zijn, maar ik dacht dat dit de meest economische manier was om mijn 'runner te de-ICEn met een moderne, krachtige AC-motor (regen) met Li-ion-batterijen. Ik wist dat de capaciteit niet geweldig zou zijn, maar ik besloot dat het een compromis was dat ik voorlopig bereid was te sluiten. Het idee was om het ding aan de praat te krijgen en te laten rijden, en na verloop van tijd de batterijen te upgraden. Dus kocht ik een donor in september '20, een 50k 2015 Leaf met een salvage-titel die reed en reed voor $ 4000 en begon met het verzamelen van onderdelen.
Toen kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe EV-klasse zou zijn op het King of the Hammers-evenement in februari 2021. KOH is het grootste rotskruipevenement ter wereld, waar jaarlijks meer dan 50.000 mensen aanwezig zijn voor een week racen in de So Cal-woestijn.
Element of Survival is een erg coole video om te bekijken om een ​​idee te krijgen van de auto's en het terrein, veel andere video's die de race documenteren zijn gemakkelijk te vinden.
Toen veranderde het plan, ik wist dat ik mee moest doen. Een team werd gevormd uit collega's, vrienden en familie. We hebben geen tijd om mijn versleten Toyota om te toveren tot een raceauto vanwege wat er nodig is voor de veiligheid. Een vriend die een oude 4600-klasse 4runner-raceauto had die eerder aan KOH had deelgenomen, bood zijn chassis aan om te converteren. Dus ik verkocht mijn crawler en ben helemaal bezig met het ombouwen van deze auto.
De uitdaging is een lus van ~90 mijl, met 2 pitstops. Er komt een sectie van ongeveer 20 mijl, pitstop, een sectie van 45 mijl, pitstop en een derde sectie van ~20 mijl. Het omvat steile zandheuvels, rotskruipen en lange rechte vlaktes. Het 24 kWh-pakket dat in de auto zat, zal hier niet in de buurt komen. We besloten om ontladen batterijen te verwisselen voor opgeladen batterijen in de pit is hoe we het probleem zullen aanpakken. Op basis van servettenwiskunde kan er niet worden vertrouwd op twee volledig opgeladen 24 kWh-pakketten om het voertuig 45 mijl te laten rijden. We moeten dus de latere modelpakketten met een hogere capaciteit gebruiken. Vasthouden aan Leaf-modules omdat ik al heb geĂŻnvesteerd in de Dilithium 96-cell BMS en me er enigszins prettig bij voel. Ik hou van de eenvoud van het luchtgekoelde ontwerp, ook al doet het afbreuk aan de prestaties.
De late modelpakketten zijn moeilijk te vinden. Ik vond een sloopbedrijf dat een 40 en een 62 heeft, en ze rekenen dezelfde prijs. Ik weet dat de 40 in wat we hebben gebouwd past, maar ik kon mezelf er niet toe brengen om dezelfde prijs te betalen voor ~50% minder capaciteit. Ik ben ook actief op zoek naar nog twee pakketten, idealiter 1 40 kWh en 1 24 kWh. Dat zou ons veel batterijopties geven, en die pakketten zouden in principe geen onbekenden meer hebben als het gaat om verpakking/bedrading. Ook is na de race het losse plan om zelf een ander rock crawler chassis te krijgen, een andere Leaf-motor en de batterijen te verdelen over de twee voertuigen, op voorwaarde dat de eigenaar van deze auto de batterijen/elektronica koopt die in zijn auto blijven.
Dat brengt dit verhaal zo'n beetje up-to-date. Het is zeker een evolutie geweest. Idealiter zou er vanaf het begin een duidelijk doel, een componentenlijst en een uitvoeringsplan zijn geweest, maar zo werkt het hier niet. Heb tot nu toe veel geleerd, kijk uit naar de real-world data van het EV-energieverbruik in een 4x4-voertuig dat 5000 lbs+ weegt met 35 inch offroadbanden die over een van de ruigste terreinen ter wereld rijden.
62 kWh-pakket wordt vandaag verzonden vanuit Tennessee naar Californië, kan niet wachten om het hier te hebben en het te slopen.
Foto's van Hammertown en race-actie op de trail Backdoor, ongeveer 2015, misschien eerder.