DIY Electric Car Forums banner

Van plan om een elektrische auto te maken van onderdelen van de sloop. Welke motorcontroller?

2 reading
4K views 11 replies 5 participants last post by  Daniel.Nathan  
#1 ·
Hallo, mijn naam is Ronnie, 26 jaar oud en ik kom uit Nederland.

Na het lezen van verschillende onderwerpen, ben ik tot de conclusie gekomen om mijn eigen elektrische auto te bouwen.

Ik heb zelf veel ervaring in het mechanische gedeelte, ik ben een paar jaar automonteur geweest en ik heb ook een garage die ik kan gebruiken voor de ombouw.

Ik heb nu een Peugeot 206 gekocht voor 100 euro. En ik zal binnenkort op zoek moeten gaan naar elektromotoren van een vorkheftruck.

Iemand suggesties voor een controller? Is die van een Prius bruikbaar?

Dit zijn 2 verschillende motoren, suggesties? Welke te kiezen?

"Bedankt
R.

Image

Image

#9 ·
niemand ?
Het was Paasweekend, de meeste mensen waren op familiebezoek.
Nu ben ik op zoek naar een goedkope motorcontroller. Heeft iemand een idee? Uit een Prius is geen optie die ik heb gezien.
Prius is nog steeds wat ik zou kiezen. Niets anders wordt goedkoop of gebruikt beschikbaar. Blijkbaar werkt Damien's originele DC-motorcontroller van een Prius, de verbeterde die ontworpen is door EV8 die hij nog niet heeft gedocumenteerd, beter en anders? Ik neem aan dat dit is waar je hebt gehoord van de Prius Gen 2-omvormer die een DC-motor aanstuurt. ... Het bouwen van een sloop-EV is vrij eenvoudig te doen... behalve de batterijen. Je gaat ze niet goedkoop of gratis vinden, en tegen de tijd dat je erin investeert, heeft het niet zoveel zin meer om elke hoek af te snijden en elke dollar te besparen op al het andere. Je wilt streven naar een consistent niveau van rommeligheid in het hele project. Ik zou waarschijnlijk voor een Prius-transaxle en een Prius Gen 2- of Gen 3-omvormercontroller zijn gegaan en het AC hebben gehouden. Waarschijnlijk net zo goedkoop als een DC-build, en eigenlijk beter en stabieler in de voortgang aan de omvormerkant. Plus met veldzwakkere, kun je in ieder geval een beetje vals spelen en er wat hogere snelheid uithalen. Het heeft ook een ingebouwde spanningsbooster. Het is maar goed voor 40 kW of zo, denk ik, maar dat is zo goed als je toch krijgt. Zoek naar een batterij. Bijna alles wat je beslist, hangt af van een batterij.

#3 ·
Mijn suggestie is om de motor en transas uit een Nissan Leaf te gebruiken, en dan de OpenInverter of Resolve controller te gebruiken.

EV-conversies zijn duur, de componenten en besturingsmodules zijn duur. De batterijen zijn duur.
Je zult waarschijnlijk niet veel bruikbare onderdelen op de schroothoop vinden, tenzij je hun vorkheftruck stript terwijl ze niet kijken