DIY Electric Car Forums banner

De Lexus GS450h motor

1 reading
49K views 57 replies 15 participants last post by  gregski  
#1 ·
Damien Maguire plaatste er een in een 7-serie BMW en noemde de conversie zijn "Bexus"... Hij heeft de elektronica gereverseerd zodat hij de Lexus-omvormer kan besturen. Dit lijkt me een geweldig idee. Het ziet eruit als een normale automatische transmissie, dus je hebt waarschijnlijk niet veel aanpassingen nodig om hem in een auto met achterwielaandrijving te plaatsen. De versnellingsbak is ingebouwd, dus je hebt er geen andere nodig. Ik las dat hij 197 kW produceert. Het beste van alles is dat je er een kunt krijgen op eBay voor $700. De omvormer kost ongeveer $350, dus voor ongeveer duizend dollar heb je ze allebei. Vergelijk dat eens met een Tesla-aandrijving. Mijn motorplannen zijn veranderd van een 12-13 inch vorkheftruckmotor, naar de gloednieuwe 135 kW BLDC-motor in mijn avatar, naar deze Lexus-parel. Heeft iemand anders dan Damien een motor als deze gebruikt in een conversie?

Attachments

#2 ·
Voor zover ik me herinner, wist Damien van een andere man die het reverse-engineerde, maar hij was niet bereid om details of kennis die daaruit voortkwam te delen.

Mogelijk ben ik in de war over al zijn projecten, maar ik denk dat de Bexus op dit moment ongewijzigd is. Jij (of ik) denkt misschien aan een ander voertuig waar hij aan heeft gewerkt met behulp van de versnellingsbak, die hij goedkoop kocht, de motor verkocht voor meer dan hij voor het voertuig betaalde, en een volledige conversie deed.

Voor zover ik weet, hebben Damien en Kevin de Bexus Lexus vorige maand in Engeland gekocht voor 500 euro (dode hybride batterij) en zijn er mee teruggereden naar Ierland, en hebben hem net in Ierland legaal gemaakt (als een fabriekshybride).

De Bexus wordt bewaard voor een van de lessen in Kevin's werkplaats die Damien maandelijks geeft (het is een gevorderde les die gepland staat voor de zomer, geloof ik). Ze gaan een conversiecursus van een weekend doen en hem als demo gebruiken.

Het doel is in principe: motor eruit, meer batterijen erin en de 10.000.000 dode hybride voertuigen in de wereld de-hybrideren.

De GS540H heeft de laatste tijd, in het afgelopen jaar, veel interesse gekregen, en aangezien de dingen tijd kosten, verwacht ik dat er dit jaar veel conversies mee zullen worden voltooid. De trend lijkt te gaan naar Prius's voor FWD-conversies en Lexus's voor RWD- en krachtigere conversies.

#4 ·
De GS540H heeft de laatste tijd, binnen het afgelopen jaar, veel interesse gekregen, en aangezien dingen tijd kosten, verwacht ik dat er dit jaar veel conversies mee afgerond zullen worden. De trend lijkt Prius's te zijn voor FWD-conversies en Lexus's voor RWD- en hogere vermogensconversies.
Ik denk dat de Prius voor FWD & Lexus gs450h voor RWD uitstekende keuzes zijn. Het zal interessant zijn om te zien of het ontdooien van hybriden een trend wordt...
Bedankt voor de info Matt, altijd blij om van je te horen!

#8 · (Edited)
Ik volg al een paar jaar Damien Maguires vele video's op Youtube sinds hij aan zijn EV BMW 840 coupe werkte.

Sindsdien ben ik op zoek gegaan naar veel motor- en controlleropties voor slechts 200 pk, 250 pk of 300 pk zonder dat er versnellingsbakken aan stukken gaan en zonder $ 20.000 uit te geven aan de motor alleen al, zelfs vóór de andere benodigde hardware en batterijen.

Zijn voortdurende vooruitgang met de GS450h-transmissie heeft me geĂŻntrigeerd met zijn potentieel van bijna 250 pk zodra de ingaande as is vergrendeld en de controller voldoende is getrukeerd om de MG1- en MG2-motoren tegelijkertijd te laten draaien.

Ik heb hem nog nooit over het koppel horen praten, maar ik neem aan dat het in deze configuratie naar een dyno zou moeten gaan om de werkelijke output van MG1 en MG2 gecombineerd goed te meten. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Toyota mogelijk alleen het koppel en het vermogen van de MG2-motor (uitgang) officieel heeft vermeld, terwijl de MG1 door Toyota-ingenieurs niet als een primaire aandrijfbron werd beschouwd.

Toch... zoals het er nu uitziet, ziet het er hoe dan ook uit als een geweldig pakket.

Ik heb net een SC300 5-versnellingen turbo-project voltooid en nu ben ik dit aan het bekijken om in een IS300 (sedan of stationwagen) of FR-S te plaatsen. Ik zou de voorkeur geven aan het behoud van de handmatige versnelling, maar als een compleet pakket is dit moeilijk te verslaan in een forensische EV die elke dag in het verkeer kan worden gebruikt.

Na een beetje onderzoek naar de Lexus GS450h lijkt deze standaard te zijn geleverd met een achterdifferentieel van 3,769:1 en zal met zijn unieke transmissie 155 mph halen.

Daarom zou elk RWD-donorvoertuig dat een achteras met een verhouding van 3,7x:1 of dichtbij (3,9x:1, enz.) kan krijgen, dezelfde top-end-eigenschappen qua versnelling moeten behouden.

Zelfs met een accuspanning die lager is dan de door Damien genoemde 400 V in zijn "Bexus" (of was het 450 V?) denk ik nog steeds dat het alle bases zou dekken voor middelzwaar aangedreven compacte RWD en zelfs enkele grote RWD-conversies.

In echt lichtgewicht RWD-donorchassis (FR-S, Miata, kleine RWD-auto's uit de jaren 60-80) zou het een geweldige combinatie van vermogen en koppel zijn voor het geld.

#9 · (Edited)
Als u de ingaande as voor MG1 vergrendelt, is deze nog lager. Er is enige discussie over de vraag of het 10.000 tpm of 14.000 tpm is. Als het 14.000 tpm is, zou MG1 beperkt zijn tot ~114 mph. Als u de planetaire tandwielen aan de drager last, zou u niet zo beperkt zijn als wanneer u de ingaande as vergrendelt, maar wel minder koppel.

#10 ·
DrGee - Oeps. Ik zat ernaast, je had gelijk.

De "Bexus" Lexus-conversie nadert voltooiing. Dat is degene waar hij aan heeft gewerkt.

De "Lexi" Lexus-conversie is degene waar ik het over had, die wordt als-is bewaard tot de weekendconversiecursus in augustus.

Hier wijst Damien beide auto's naast elkaar aan:

https://www.youtube.com/watch?v=fg-BKxNlwjg&t=52

Verdomde dingen zijn allebei grijs (wat ook anders is dan zijn BMW "Grey Goose").

#18 ·
#22 · (Edited)
Kan iemand mij een dimensionale tekening van de GS450H laten zien?
De transmissie in de GS 450h is de L110, gebouwd door Aisin. De L110F is hetzelfde, plus een tussenbak aan het einde voor AWD, gebruikt in de LS hybrid. De L210 is een variant die wordt gebruikt in de IS 300h, RC 300h, GS 300h (het kan gewoon de L110 zijn, maar dan zonder de tweeversnellingsuitgang; het kan een longitudinale variant zijn van een van de dwarsgeplaatste hybride transmissies). De LC 500h en de komende LS 500h gebruiken de L310, die over het algemeen vergelijkbaar is met de L110, maar dan met een mechanische vierversnellingsplaneettransmissie op de uitgang (in plaats van de twee versnellingen van de L110).Helaas denk ik niet dat dit je zal helpen bij het vinden van een dimensionale tekening, aangezien er niet veel reden is voor iemand om die aan het publiek te publiceren, behalve een andere liefhebber die informatie deelt. Wat je al hebt gevonden en gedeeld, is waarschijnlijk ongeveer alles wat je zult krijgen.

#20 ·
Ik vond het volgende begraven in een OpenInverter forum post. Ik zal het hier toevoegen voor het geval iemand anders ook aan het zoeken is.

De totale hoogte (oliecarter tot bovenkant van de bellhousing) is 39 cm. De bellhousing is vol in hoogte, d.w.z. 39 cm diameter, wanneer de transmissie op zijn oliecarter staat (zoals op mijn werkbank), raakt de bellhousing nog net de werkbank.

Breedste punt is 40 cm, inclusief een uitstulping voor een startmotor waarvan ik niet geloof dat de GS450h die ĂĽberhaupt heeft. Waarschijnlijk overgebleven om te paren met de 2GR-motor.

Totale lengte inclusief cardanas, uitgaande flens en piloenas is 82 cm.

De transmissie is behoorlijk taps toelopend, de breedte en hoogte is dichter bij 25 cm na de bellhousing, maar moeilijk te meten vanwege verschillende uitstekende onderdelen (motorkabels, oliepomp, PRNDL-selector, etc.)

Het gewicht voelt aan als meer dan 100 kg, ik zou zeggen dichter bij 120-150 kg.

Bron:
https://openinverter.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=205&p=3542&hilit=gs450H#p3542

#23 ·
Ik vond het volgende begraven op een OpenInverter forum post. Ik zal het hier toevoegen voor het geval iemand anders ook aan het zoeken is.

Totale hoogte (oliecarter tot bovenkant van de belhuizing) is 39 cm. De belhuizing is volledige hoogte, d.w.z. 39 cm diameter, wanneer de transmissie op zijn oliecarter staat (zoals op mijn werkbank), raakt de belhuizing nog net de werkbank.

Breedste punt is 40 cm, inclusief een uitstulping voor een startmotor die de GS450h volgens mij niet eens heeft. Waarschijnlijk overgebleven om te passen op de 2GR-motor.

Totale lengte inclusief cardanas, uitgaande flens en pilo as, is 82 cm.

De transmissie is behoorlijk taps toelopend, de breedte en hoogte is dichter bij 25 cm na de belhuizing, maar moeilijk te meten vanwege verschillende uitstekende onderdelen (motorkabels, oliepomp, PRNDL-selector, etc.)

Het gewicht voelt aan als meer dan 100 kg, ik zou zeggen dichter bij 120-150 kg.
Bron:
https://openinverter.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=205&p=3542&hilit=gs450H#p3542
De opmerking over de uitstulping van de startmotor is een hint naar de reden voor een groot deel van de vorm: hij moet op Toyota-motoren worden geschroefd, net als een conventionele transmissie. Daarom heeft hij een uitlopende voorkant (belhuizingsectie), ook al zit er geen koppeling of koppelomvormer in. Afhankelijk van waar de transmissie als een elektrische aandrijfeenheid moet worden gemonteerd, zou ik overwegen om te controleren of er wat behuizingsbewerking kan worden gedaan om de bulk rond de voorkant te verwijderen.

#25 ·
Ik ben ook erg geĂŻnteresseerd om een van deze aandrijflijnen te pakken de volgende keer dat er een op de sloop bij mij in de buurt verschijnt. Of misschien een goedkope GS450h vinden op Craigslist en hem gewoon ombouwen!

Grote vraag! Is de GS450h echt de enige auto met deze aandrijflijn?
De Lexus LS600h heeft er een AWD-versie van. Hoewel ze zeldzamer lijken te zijn.

#30 ·
Wauw, ervan uitgaande dat ik dit zou kunnen uitzoeken, zou dit misschien de perfecte oplossing zijn voor een Safari-busombouw, aangezien ik er geen kan vinden die handmatig gebruikt... Ik heb geen flauw idee wat die wirwar van onderdelen is die hij op de E65 gebruikt. Damien Maguire, als je me dat zou kunnen laten weten, zou dat geweldig zijn

#32 · (Edited)
Damien is absoluut te druk om te reageren op individuele projectvragen, hij lost grote problemen op. Dat heeft hij zelf gezegd. Hij heeft niet eens de tijd om vragen te beantwoorden over mensen die zijn eigen hardware gebruiken, als het vermeden kan worden. En hij is er bijna nooit meer (hij hangt rond op Open Inverter). Het is geen hogere wiskunde. Je haalt de aandrijflijn uit de Lexus en plaatst deze in je donorvoertuig. Een Safari is misschien een slechte keuze omdat hij verticaal is gebouwd, met de motor meer toegankelijk van binnenuit de cabine via de doghouse dan via de motorruimte. Ook gaat een Safari ongeveer 1000 wattuur per mijl verbruiken. Het paar dat ik heb gezien, rapporteerde over dat soort stroomverbruik. Het is een 7 voet hoge baksteen die door de lucht beweegt. Dat gezegd hebbende, ik weet niet wat een betere keuze zou zijn. Safari's zijn een vreemde vormfactor om een motor en transmissie in te passen en toch achterwielaandrijving te hebben (sommige zijn AWD).
Oké, het lijkt erop dat ik beter af ben met een kleine vrachtwagen. Ik wil gewoon een kleine camper bouwen, ik vroeg me gewoon af of iemand de Tahoe hybride transmissie heeft gebruikt? Lijkt een vergelijkbaar onderdeel. Ik probeer te beslissen of het gebruik van de 450H hybride transmissie de moeite waard is, aangezien deze oliegekoeld lijkt te zijn.

#33 ·
Gisteren over zijn bericht gehoord en gisteravond alle video's van Damien op YouTube over deze transmissie/motor bekeken. Alles gelezen op het OpenInvertor forum en bijna op de 'koop nu' knop op Ebay gedrukt voor een van deze transmissies.
Het ziet er allemaal heel eenvoudig uit, transmissie en omvormer kopen, een van Damiens boards kopen, alles in elkaar schroeven en klaar is kees :)

Maar besloten er een goede nachtrust over te hebben.

Nodig:
Transmissie met alles erop en eraan,
kabels/bedrading
oliepomp en oliepompregelaar,
schakelspul,
achterflens,
passende omvormer,
Damiens controller board,
en wat nog meer?

#36 ·
Waarom moet ik het programmeren? Is Damiens board niet voorgeprogrammeerd?
Je zult het moeten afstemmen op je specifieke motor.

Om dat te doen, moet je op de een of andere manier verbinding maken met de hersenen. Daarvoor is wifi het gemakkelijkst.

Ik weet niet zeker of Damien het Olimex Wifi-bord erbij levert of niet. De productpagina zegt het niet.

#38 ·
Zijn de Lexus-omvormers en de Lexus-transmissies niet uitwisselbaar? Ik dacht dat ik er alles over gelezen had, maar dat moet ik gemist hebben. Laten we daar eens induiken.
Uh, nee.

Er is geen enkele juiste instelling voor uw omvormer.

Damien's logic board vervangt niet zomaar het origineel, het werkt rechtstreeks samen met de omvormer.

Johannes' Open Inverter-software heeft tientallen motorparameters die u kunt tweaken en wijzigen om verschillende prestaties uit uw motor te halen. Verder kunt u de gegevens die het uit de omvormer haalt, gebruiken om CAN-componenten, schermen, enz. te configureren.

De Open Inverter-software wordt meerdere keren per jaar bijgewerkt en er worden functies aan toegevoegd.

Het voertuig waarin u de motor plaatst, kan veranderen hoe u wilt dat de motor presteert.

Het is dus niet de situatie waarin u onderdelen bestelt, ze in elkaar zet en het dan voor altijd zo blijft.

Bovendien heeft u een manier nodig om de firmware opnieuw te flashen of dingen bij te werken als er ooit glitches of bugs zijn.

Het hele punt van de Open Inverter-software is dat deze met elke motor kan werken die u hem geeft. Het hele punt van Damien die het logic board bouwt, is dat die omvormer elke motor kan aandrijven die u erop aansluit, niet alleen een Lexus-transaxle.

#39 ·
Nou, ik moet het hele ding verkeerd begrepen hebben :)

Ik dacht dat de printplaat die Damien maakt, bedoeld was om de versnellingsbak van de gs450h te laten werken met de omvormer van de gs450h zonder de rest van de auto eromheen.
Maar zoals u het uitlegt, is de printplaat bedoeld om de gs450h-omvormer te gebruiken en elke gewenste motor te gebruiken.

#40 ·
Ik dacht dat de printplaat die Damien maakt, de versnellingsbak van de gs450h moest laten werken met de gs450h-omvormer zonder de rest van de auto eromheen.
In het "elke vierkante is een rechthoek"-paradigma, ja.

Met zijn printplaat kun je de GS450H-omvormer gebruiken om de GS450h-transaxle aan te drijven zonder de rest van de auto te hebben.

... of een andere motor.

Een motor is agnostisch over wat hem aandrijft. Spanning en golfvorm en hij reageert dienovereenkomstig.

#44 ·
Echter, met betrekking tot de 450h-opstelling, zijn de parameters voor de synchronisatie-offset, enz., niet beschikbaar voor u, aangezien de omvormer niet is gewijzigd. Er worden seriële commando's gegeven om de 450h-transmissie aan te sturen. De controller van Damien vervangt de regeleenheid van het hybride voertuig. Ik zou de 450h-omvormer niet beschouwen als een universele omvormer.
Hmm.

Om eerlijk te zijn, heb ik er niet veel naar gekeken, omdat het de chiquere, duurdere en krachtigere manier was om te gaan. Ik veronderstelde dat reverse engineering een vergelijkbare weg volgde.

Op de Prius-boards haal je hun logic board eruit en plug je die van Damien op dezelfde plek in. Je vervangt de hersenen erin. Het is een hardwarevervanging van de Prius-hersenen.

Wat zijn dan de 450H-boards? Een hardwarevervanging voor de ECU die softwarecommando's verzendt die de hersenen van de 450H-omvormer vertellen om normaal te werken, maar net zoals de ECU dat zou hebben gedaan?

#45 ·
Hmm.

Eerlijk gezegd heb ik er niet veel naar gekeken, omdat het de chiquere, duurdere manier was om te gaan met meer vermogen. Ik veronderstelde dat reverse engineering een vergelijkbare weg volgde.

Op de Prius-boards trek je hun logic board eruit en plug je die van Damien op dezelfde plek in. Je vervangt de hersenen erin. Het is een hardwarevervanging van de Prius-hersenen.

Wat zijn dan de 450H-boards? Een hardwarevervanging voor de ECU die softwarecommando's stuurt die de hersenen van de 450H-omvormer vertellen om normaal te werken, maar net zoals de ECU dat zou hebben gedaan?
Precies. Met de Prius-board heb je volledige controle over de hardware. Op de 450h vervangt het de standaard ECU, ja.

-Matt

#46 ·
Ik had het antwoord hierop moeten weten, want ik heb er een gebouwd...

De Prius Gen 3-omvormer heeft een logic board erin dat kan worden vervangen door een aangepaste.

De Prius Gen 2-omvormer heeft gewoon een 40-pins connector en een kabel die loopt naar, ik weet niet, een ECU of een of andere omvormer hersenen of ik weet niet wat. Maar de vervangende board is heel, heel simpel. Er zit meer complexiteit in welke accessoire draden je moet aansluiten (gasklepedaal, remsignaal, etc.) dan dat je moet aansluiten op verdere omvormer ingewanden. 3 aandrijfsignalen (1 voor elke fase), 2 draden om te vertellen dat hij niet moet uitschakelen, +-12vdc, en een pin zodat hij de condensatorspanning kent. Dat is het.

Er zit duidelijk wat hersenen onder de Gen2, want hij heeft nog steeds allerlei intelligentie om te voorkomen dat je domme dingen doet, fasen tegelijkertijd inschakelt, overspanning, overstroom, oververhitting, etc. Maar dat moet dieper in de ingewanden zitten. Je vertelt de fasen wat ze moeten doen en hij gehoorzaamt verder.

De GS450H weet ik niet zeker. Is het zoals de Prius Gen2, waarbij je vervangt wat er van de kabelboom komt, of is het chiquer dan dat?

#48 ·
Een paar extra vragen over deze hele opstelling:

Hoewel Damien heel duidelijk heeft gemaakt dat deze hybride transmissie, aangezien deze oorspronkelijk bedoeld was om een benzine V6 aan de voorkant te hebben, behoorlijk wat vermogen kan verwerken dat er doorheen gaat naar de uitgaande flens, ben ik geĂŻnteresseerd in de algehele levensduur van de twee motoren zelf wanneer ze zijn afgesteld op een hoger vermogen. De sterkte van de interne roterende delen van de transmissie zelf staat dan niet ter discussie.

Hij heeft ook heel duidelijk gemaakt dat het niet nodig is om de motoren tot het maximum van 650V te laten draaien waarvoor ze zijn ontworpen (in zeer korte uitbarstingen in een standaard GS450h).

Zijn laatst geposte testspanning was 360V met een opgemerkte daling in de batterij die hij gebruikte en op dat niveau leverde hij ongeveer 120kW of ongeveer 160pk. En voor veel potentiële toepassingen is dat best goed.

Dus wat ik me afvraag is... nadenkend over wat de MG1- en MG2-motoren zelf 24/7 kunnen verdragen... als er een veel opgewaardeerde batterijconfiguratie zou worden gebruikt (ik zal op dit moment niet ingaan op de gewichts- of verpakkingsbeperkingen) met open-inverterparameters die een bescheiden, regelmatige, de hele dag door bruikbare basislijn van 150kW (ongeveer 200pk) of zelfs 190kW (ongeveer 250pk) mogelijk maken... is het dan logisch dat de MG1- en MG2-motoren zelf betrouwbaar kunnen presteren op dat huidige en spanningsniveau op regelmatige basis?

Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat het theoretische maximale vermogen voor dit systeem ongeveer 270 pk zou kunnen zijn, maar als je je gewoon houdt aan het bereiken van een regulier vermogen van 200 pk of 250 pk, zou dat dan te veel gevraagd zijn, zodat de twee motoren zeer vroegtijdig zouden doorbranden, of zou een totaal vermogen van tussen de 150-190kW (als je de motor vraagt om op een bepaald moment zoveel stroom te trekken) nog steeds als betrouwbaar worden beschouwd?

Ik weet dat wanneer je cruiset, vooral als de motoren niet uitzonderlijk hoog toeren, er niet in de buurt van de totale stroomafname op hen zal zijn, voor zover ze zullen worden afgesteld.

Ik probeer gewoon een idee te krijgen van of dit systeem vermogen in dat bereik kan verwerken voor een grotere auto zonder mogelijk de levensduur van de MG1- en MG2-motoren te schaden en drastisch te verkorten.

#51 · (Edited)
Dus wat ik me afvraag is... nadenkend over wat de MG1- en MG2-motoren zelf 24/7 kunnen verdragen... als er een veel opgewaardeerde batterijopstelling zou worden gebruikt (ik zal op dit moment niet ingaan op de gewichts- of verpakkingsbeperkingen) met open-inverterparameters die een bescheiden, regelmatig de hele dag door bruikbare basis van 150 kW (ongeveer 200 pk) of zelfs 190 kW (ongeveer 250 pk) mogelijk maken... is het dan logisch om aan te nemen dat de MG1- en MG2-motoren zelf in staat zullen zijn om betrouwbaar op dat stroom- en spanningsniveau te blijven op regelmatige basis??
In EV-modus drijft alleen MG2 het voertuig aan en zijn de prestaties zeer beperkt in vergelijking met hybride (motor draaiend) werking. In de normale (motor draaiend) modus stroomt het grootste deel van de motoruitvoer door de vermogensverdeler en naar de uitgang zonder een van beide motor-generatoren te gebruiken; parallel daaraan stroomt een deel van het vermogen door de vermogensverdeler naar MG1 en vervolgens elektrisch naar MG2, of naar MG2 en vervolgens elektrisch naar MG1 en uit via de vermogensverdeler (afhankelijk van de combinatie van wegsnelheid en motortoerental). Deze gesplitste vermogensstroom is een integraal onderdeel van de manier waarop de HSD werkt en is belangrijk voor de efficiëntie ervan (omdat het aanzienlijk vermogen door een volledig mechanisch pad leidt in plaats van een veel minder efficiënt generator-motorpaar). Het resultaat is dat de hoeveelheid motorvermogen die door het transmissiesysteem wordt verwerkt, niet aangeeft hoeveel vermogen de motoren zelf kunnen produceren.

Dit is geen serie hybride systeem - het is niet eens in staat om in serie modus te werken (in tegenstelling tot sommige andere hybriden). In een puur serie hybride ontwerp (BMW i3, Nissan e-Power) kun je ervan uitgaan dat als een batterij-only EV dezelfde prestaties kunnen worden gehandhaafd door de aandrijfmotor als met de motor... maar nogmaals, het Toyota-systeem is geen serie hybride.

#57 ·
Ja, ongeveer 1 kWh/mijl als ik me goed herinner.
Zowat alles wat je zegt is verkeerd of bizar uit de context gehaald.

Zoals deze uitspraak hier. Waarom heb je het over de kilometerstand als antwoord op zijn vraag? Zijn vraag had niets met kWh/mijl te maken.

Het is L A N G bekend dat hoewel wiskundig 0,745Kw ~ 1 PK, het in praktische toepassingen niet zo werkt. Elektromotoren spelen VEEL boven hun typeplaatjes.
Nee, dat is niet waar. Hun typeplaatjes zijn beoordeeld voor hun omstandigheden. Kijk naar een 1 pk blender versus een 1 pk industriële pompmotor. Compleet verschillende schalen en context achter de beoordelingen.

De wiskunde klopt.

De context van de beoordelingen, in verschillende context, zou de beoordelingen veranderen.

je krijgt geen aandrijfkracht zonder de inspanningen van MG1 & MG2. Het is bewezen in de Gen 2 Prius en met de 450H.
Technisch gezien waar, maar contextueel onjuist. Het helpt niet om de vragen van Cinephile te beantwoorden.

...

Cinephile said:
is het logisch dat de MG1- en MG2-motoren zelf betrouwbaar op dat stroom- en spanningsniveau kunnen blijven functioneren?
Super eenvoudig antwoord daarop. Er zitten temperatuursensoren op de motoren. Als ze oververhit raken, zal Toyota de omvormer vertellen het rustig aan te doen.

Gracieus falen is iets wat Toyota-elektronica heel goed doet.

Dat gezegd hebbende, de levensduur van de isolatie op de draden is beoordeeld voor een bepaalde temperatuur. Ik denk dat het zoiets is als 20.000 uur bij de nominale temperatuur (houd er rekening mee dat 2.000 uur een 9-5 werkjaar is, dus zelfs als je professioneel zou rijden, 8 uur per dag [hoe zou je dat doen in een elektrische auto, op maximale temperatuur, zonder dat de batterij leeg raakt?] allemaal op de maximale temperatuur voor de isolatie, dat is nog steeds 10 jaar levensduur). Waarboven de levensduur sneller dan lineair afneemt.

Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat het theoretische maximale vermogen voor dit systeem 270 pk zou kunnen zijn
Ahh hel, veel meer. De Prius Gen 3-omvormer is getest om 433 pk aan te kunnen, alleen al op MG2. Als dezelfde verhouding geldt voor de Gen 3 als voor de Gen 2, zou hij 680 pk moeten aankunnen.

En de GS450H is een zwaardere omvormer dan de Prius Gen 3.

Qua versnellingsbak zie ik geen verschil. De beperking is koeling en hoe lang deze kan worden volgehouden.

Damien heeft nog nooit een auto getest met vol vermogen vol gas. Gewoon gebrek aan accupakket. Hij gooide wat rommelige cellen met een lagere spanning erin en hij schoot nog steeds gemakkelijk naar de snelwegsnelheid. Wat heeft een voertuig nog meer nodig?

Ik probeer gewoon een idee te krijgen van of dit systeem vermogen in dat bereik aankan voor een grotere auto zonder mogelijk de levensduur van de MG1- en MG2-motoren te schaden en drastisch te verkorten.
Het antwoord op de vraag of het het vermogen aankan, is of het agressief genoeg koelmiddel heeft en agressief genoeg koeling.

Anders is het een wisselstroommotor, hij zal voor altijd leven.

Stel dat je 200 kW gebruikt. Op, wat, een 50 kWh-pakket? Een gigantisch 100 kWh-pakket? Dat is 15-30 minuten voordat je geen energie meer hebt. Je zult geen mogelijkheid meer hebben om de motoren lang genoeg te misbruiken om erom te geven.

Buiten raceomstandigheden (of misschien een camper de heuvel op slepen?), hoe zou je ooit snel genoeg kunnen rijden om dat soort stroomafname zelfs maar vol te houden? Zodra je op de snelwegsnelheid bent, zijn je stroomvereisten weer maximaal 20-30 pk.