Ja, ongeveer 1 kWh/mijl als ik me goed herinner.
Zowat alles wat je zegt is verkeerd of bizar uit de context gehaald.
Zoals deze uitspraak hier. Waarom heb je het over de kilometerstand als antwoord op zijn vraag? Zijn vraag had niets met kWh/mijl te maken.
Het is L A N G bekend dat hoewel wiskundig 0,745Kw ~ 1 PK, het in praktische toepassingen niet zo werkt. Elektromotoren spelen VEEL boven hun typeplaatjes.
Nee, dat is niet waar. Hun typeplaatjes zijn beoordeeld voor hun omstandigheden. Kijk naar een 1 pk blender versus een 1 pk industriële pompmotor. Compleet verschillende schalen en context achter de beoordelingen.
De wiskunde klopt.
De context van de beoordelingen, in verschillende context, zou de beoordelingen veranderen.
je krijgt geen aandrijfkracht zonder de inspanningen van MG1 & MG2. Het is bewezen in de Gen 2 Prius en met de 450H.
Technisch gezien waar, maar contextueel onjuist. Het helpt niet om de vragen van Cinephile te beantwoorden.
...
Cinephile said:
is het logisch dat de MG1- en MG2-motoren zelf betrouwbaar op dat stroom- en spanningsniveau kunnen blijven functioneren?
Super eenvoudig antwoord daarop. Er zitten temperatuursensoren op de motoren. Als ze oververhit raken, zal Toyota de omvormer vertellen het rustig aan te doen.
Gracieus falen is iets wat Toyota-elektronica heel goed doet.
Dat gezegd hebbende, de levensduur van de isolatie op de draden is beoordeeld voor een bepaalde temperatuur. Ik denk dat het zoiets is als 20.000 uur bij de nominale temperatuur (houd er rekening mee dat 2.000 uur een 9-5 werkjaar is, dus zelfs als je professioneel zou rijden, 8 uur per dag [hoe zou je dat doen in een elektrische auto, op maximale temperatuur, zonder dat de batterij leeg raakt?] allemaal op de maximale temperatuur voor de isolatie, dat is nog steeds 10 jaar levensduur). Waarboven de levensduur sneller dan lineair afneemt.
Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat het theoretische maximale vermogen voor dit systeem 270 pk zou kunnen zijn
Ahh hel, veel meer. De Prius Gen 3-omvormer is getest om 433 pk aan te kunnen, alleen al op MG2. Als dezelfde verhouding geldt voor de Gen 3 als voor de Gen 2, zou hij 680 pk moeten aankunnen.
En de GS450H is een zwaardere omvormer dan de Prius Gen 3.
Qua versnellingsbak zie ik geen verschil. De beperking is koeling en hoe lang deze kan worden volgehouden.
Damien heeft nog nooit een auto getest met vol vermogen vol gas. Gewoon gebrek aan accupakket. Hij gooide wat rommelige cellen met een lagere spanning erin en hij schoot nog steeds gemakkelijk naar de snelwegsnelheid. Wat heeft een voertuig nog meer nodig?
Ik probeer gewoon een idee te krijgen van of dit systeem vermogen in dat bereik aankan voor een grotere auto zonder mogelijk de levensduur van de MG1- en MG2-motoren te schaden en drastisch te verkorten.
Het antwoord op de vraag of het het vermogen aankan, is of het agressief genoeg koelmiddel heeft en agressief genoeg koeling.
Anders is het een wisselstroommotor, hij zal voor altijd leven.
Stel dat je 200 kW gebruikt. Op, wat, een 50 kWh-pakket? Een gigantisch 100 kWh-pakket? Dat is 15-30 minuten voordat je geen energie meer hebt. Je zult geen mogelijkheid meer hebben om de motoren lang genoeg te misbruiken om erom te geven.
Buiten raceomstandigheden (of misschien een camper de heuvel op slepen?), hoe zou je ooit snel genoeg kunnen rijden om dat soort stroomafname zelfs maar vol te houden? Zodra je op de snelwegsnelheid bent, zijn je stroomvereisten weer maximaal 20-30 pk.