DIY Electric Car Forums banner
21 - 34 of 34 Posts
Sorry, maar door de haast in de vorige post schreef ik in het Italiaans, ik heb de post gecorrigeerd. Ik heb er nog een identieke gekocht. Als hij aankomt, doe ik de tests. Ik heb 5 elektrische auto's, dus ook al heb ik er 2, ik gebruik ze. Met de andere identieke kan ik het beter begrijpen, mijn belangrijkste twijfel is dat deze die ik heb defect is. Ik zal dit weten als ik de nieuwe probeer die eraan komt. Er is een mogelijkheid dat mijn ibooster een canbus-opdracht nodig heeft om in de fail-safe modus te gaan.

Ik heb het gemonteerd. Met de NE555 werkt het. Ik heb de hoofdremcilinder van de Ford Transit met een zuiger van 25,4 mm geplaatst, de originele heeft een andere oriëntatie en een zuiger van 23 mm. Dus hoewel ik hem moest vervangen, koos ik degene met de grotere zuiger. Mijn auto had een 20 mm. Dus ik heb een kortere pedaalslag, maar harder, maar de iBooster heeft 2 of 3 keer de kracht, vergeleken met de originele indrukking. Dus nu is het pedaal zacht en remt het goed en door een beetje in te drukken remt het resoluut en door iets meer te duwen, remt het hard. Nu heeft het een mooi remgedrag. Ik ben verheugd en het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik moet EVcreate bedanken voor het schema en de foto's.

De andere iBooster, identiek aan de mijne, is gearriveerd, degene die in de Renault Captur hybrid wordt gemonteerd. Ik heb hem aangesloten en hij doet hetzelfde als degene die ik in de auto heb gemonteerd. Hij is dus noch defect, noch defect, maar heeft een andere fabrieksinstelling. Ik heb de iBooster-documentatie gelezen en er staat dat hij door de fabrikanten kan worden geconfigureerd voor de verschillende soorten auto's. Nu moeten we uitzoeken welke canbus-berichten moeten worden verzonden om mijn iBooster in fail-safe te zetten. En het zou ook fijn zijn om de rem-, sport- en ontspanningscurves te kunnen veranderen. Wat de iBooster kan. Ik weet weinig van de canbus, maar ik zal toch proberen hem op de pc aan te sluiten en te beginnen met studeren. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

OPGELOST.
Ik heb de pc aangesloten. En zo ontdekte ik dat om deze iboosters te laten werken, ze moeten worden aangesloten op een canbus-lijn met een weerstand om af te sluiten. Ik probeerde de auto te starten met de canbus losgekoppeld en de rem werkte niet, hoe sluit ik de can + draad aan, de ibooster gaat aan en doet zijn werk. Ik heb nu de ne555 losgekoppeld en pin20 zoals gewoonlijk onder de sleutel aangesloten gelaten. Ibooster stuurt me 3AB can-bericht. Ik ben blij dat ik het heb opgelost. En ik hoop anderen te kunnen helpen.
Image

Ik heb een ibooster gekocht uit een Toyota Yaris hybride. De drie-draads configuratie die werkt met de Tesla iboosters, werkt niet op de Yaris unit. met de unit aangesloten op een can logger. Het werkt soms. Wanneer de unit werkt, heeft hij alleen stroom nodig op de twee dikke draden. en hij sluit niet af.

Er zijn vier extra draden, naast de twee voedingsdraden, de draad voor het contact en de twee canbus paren.

Weet iemand waar de draden voor zijn? remschakelaar? remvloeistofsensor?

Alle hulp is welkom.

Bedankt bij voorbaat

Ik heb hier een vraag toe te voegen. Ik heb een Gen2-booster die met de stekkers werd geleverd, maar de draden zijn doorgesneden. Ik weet dat ik complete kits hiervoor kan kopen, maar ik heb alleen de connector pinnen en draad nodig. Weet iemand waar ik alleen deze onderdelen kan vinden?

Ik heb hier een vraag toe te voegen. Ik heb een Gen2-booster die met de stekkers kwam, maar de draden zijn doorgesneden. Ik weet dat ik complete kits hiervoor kan kopen, maar ik heb alleen de connector pinnen en draad nodig. Weet iemand waar ik alleen deze onderdelen kan vinden?
Als je van gedachten verandert over het kopen van de hele kit, stuur me dan een pm. Ik heb een gen2 connector kit die ik niet heb gebruikt en van plan ben te verkopen.

Ik heb hier een vraag toe te voegen. Ik heb een Gen2 booster die met de stekkers kwam, maar de draden zijn doorgesneden. Ik weet dat ik complete kits hiervoor kan kopen, maar ik heb alleen de connector pinnen en draad nodig. Weet iemand waar ik alleen deze onderdelen kan vinden?
EV Conversion Parts - openinverter.org wiki:

Zie link hierboven. De grote 26-pins connector is hetzelfde tussen gen 1 & 2. De 4-pins sensor connector kan wel of niet... als je een foto van de jouwe plaatst, kan ik er naar kijken.

OPGELOST.
Ik heb de pc aangesloten. En zo ontdekte ik dat om deze iboosters te laten werken, ze moeten worden aangesloten op een canbus-lijn met een weerstand om te beëindigen. Ik probeerde de auto te starten met de canbus losgekoppeld en de rem werkte niet, hoe sluit ik de can + draad aan, de ibooster gaat aan en doet zijn werk. Ik heb nu de ne555 losgekoppeld en pin20 zoals gewoonlijk onder de sleutel aangesloten gelaten. Ibooster stuurt me 3AB can-bericht. Ik ben blij dat ik het heb gerepareerd. En ik hoop anderen te kunnen helpen. View attachment 135222
Hallo.
Ik wil mijn ibooster aansluiten op de CANbus. Weet u of het het laatste apparaat op de CANbus moet zijn of dat u er een afsluiting aan hebt toegevoegd omdat u slechts 2 apparaten op uw netwerk had - ibooster en pc?

21 - 34 of 34 Posts